Geen nieuws - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Geen nieuws - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Geen nieuws

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

15 Juli 2007 | Namibië, Windhoek

en geen bagage. Straks maar eens bellen. Ondertussen nemen wij het er van en laten ons door de plaatselijke keuken verwennen. De meiden liggen nu in ijsblokjes zwembad, maar na een dag Sousesvlei wil je dat wel. Zand zit overal. Eerst nog wat kontakten gelegd met andere NL-ers, de kinderen begonnen. Vannacht was het heerlijk van temperatur: wij de meiden goed ingepakt onder de wol gestopt werd er na 5 minuten al geroepen HET IS ZO WARM! ENfin de wind maakte het iets minder aangenaam: bogen sprongen uit de tent en er klapperde van alles. Een erge rustige nacht is het dus niet geworden. Toch maar lekker op pad gegaan naar Sesriem en de Soussesvlei: de rode zandduinen. Zonder zonnenbrand: want die zit in de bagage en wie weet waar die is mag het zeggen (ons geduld begint danig op te raken, want na Windhoek komt er geen kleding winkel of uitgebreide supermarkt meer voor!!!!) Het is werkelijk prachtig in de duinen daar: ook nog stuisvogels, springbokken, 1 vos (en 3 in de auto), mini struisvogels en een Onyx (hert). Lekker de duinen opgeklommen: als je niet tijdens zonsopgang komt (veel te vroeg op) dan kun je rustig in je eentje de duinen oplopen. De dames hadden een beetje commentaar op de temperatuur en de afstand, maar de verhalen achteraf gaven weer een ander beeld. Na het legen van de schoenen heeft Rob nog even een spelkwartiertje 4WD mogen doen in het mulle zand (en ja je mag met een 4WD helemaal naar het eind rijden...). Nu douchen, vuile kleren maar weer aan en aan tafel. Morgen gaan we ook maar in de lodge ontbijten en met lunchpakket een leuke trail lopen. Dan nog 1 nacht hier en op naar Corona via Solitair (leuke bijkomstigheid: de reisagent hier is de nicht van Peter uit het boek, hij woont inmiddels in Walvisbaai en golft). Misschien horen jullie dan weer wat van ons. Maar de planning is erg vol: in Swakupmond moeten we met de boot zeehonden, dolfijnen en orka's kijken, de zee in, en dan richting het Etoshapark. Hopelijk raken de batterijen van camera's en telefoons niet te snel op, want voorlopig zijn we nog niet gered. Kusjes van ons.

• 15 Juli 2007 - 16:11

Bas En Eelco:

Wij volgen jullie avonturen op de voet, we kunnen jullie al haast ruiken vanaf hier! Kom op met die bagage!

dikke kussen, bas en eelco

• 16 Juli 2007 - 05:51

Agnes:

Buiten het kwijt zijn van de bagage...bericht om jaloers op te worden...wat krijgen jullie een hoop te zien/ervaren. Geniet er van. Liefs Agnes

• 16 Juli 2007 - 06:45

Evelien:

Lezen jullie verhalen iedere dag en Nicola zegt dat dit in ZA heel normaal is. Ze zegt goed boos worden op die donder groen mensen maar die pleiten waarschijnlijk toch bewusteloos. Toch een hele belevenis zo en afgaande op de verhalen genieten jullie ondanks alle "ellende". We duimen dat de baggage nu eindlijk snel komt en wensen jullie verder een goede reis en knuffels voor de meiden. Gr, Eef en de rest hier.

• 16 Juli 2007 - 18:08

Asja:

Wat balen van jullie bagage. Van het weekend lukt het mij niet om de site van jullie te bereiken maar nu wel. De foto's zien er leuk uit en volgens mij vermaken jullie je prima al is het zonder bagage. Nog veel plezier in het verre Afrika. En geniet van de mooie natuur en al het dierlijk schoon.

groet,
    asja