Dag 1 in Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Dag 1 in Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Dag 1 in Parijs

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

22 Maart 2015 | Frankrijk, Parijs

De reis verliep voorspoedig en zo waren wij rond half drie in het Novotel te Parijs. Even bijkomen en een kop koffie en dan gauw de stad in.
Wegens de smog in de stad is er maar beperkt autoverkeer en is het openbaar vervoer gratis. En dat is voor ons Hollanders niet gek!
We stappen uit bij metro halte Chatelet om, via de vogeltjesmarkt van Parijs, de tour bij de Notre Dame te beginnen. De rij is veel te lang en zo besluiten wij onze weg te vervolgen langs de Seine naar de Eiffeltoren. Er is veel te zien en te doen langs de kade. Rond 6 uur bereiken wij de Eiffeltoren.Wat een mega bouwwerk. We besluiten de boottocht over de Seine te doen nog voor het donker wordt.Het is iets te koud voor het bovendek, dus nestelen we ons bij de koptelefoons voor het raam. Als we eindelijk een werkende koptelefoon kunnen vinden begint de boottocht. Vele verhalen van de historie van Parijs worden verteld. Er is heel wat gebeurd in deze stad.
De schemering is ingevallen als de boot terug komt van een rondje om de Notre Dame. De eiffeltoren is prachtig verlicht. We lopen er onder door, schieten nog wat foto's en nemen dan de metro terug het centrum in. Wederom bij metro halte Chatelet uitgestapt en daar in de buurt een eettentje gezocht. Rond kwart over 10 nemen we de metro richting het hotel. Heerlijk nog even een kopje thee/koffie gedronken en nagenieten van de foto's.
Morgen staat het Louvre en de Champs-Elysees op het programma.

• 23 Maart 2015 - 06:32

Opa Bert:

Goede morgen,
    Hier is het leven ook begonnen, gisteren gezllig gedineerd met 2 lieve meiden, nu op naar de bus!
    Veel plezier!

• 23 Maart 2015 - 10:47

Eelco:

Is het net zo'n fraai hotel als Rob, Naomi, Elana en ik hadden? En wordt er nog met een fles wijn onder de bruggen gelegen, of houden jullie het bij een kopje thee/koffie in het hotel?

• 23 Maart 2015 - 22:03

José:

Toch wel een slotje aan de brug gehangen? Have fun!