Dag 3 in Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Dag 3 in Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Dag 3 in Parijs

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Maart 2015 | Frankrijk, Parijs

We geven ons zelf iets meer tijd voor de ochtend. Dus de wekker kan iets later en het ontbijt in alle rust.
Dan pakken we de koffers alvast in zodat deze bij de lobby kunnen worden achtergelaten.
Op het programma staat Centre Pompidou en op zoek naar Macrons om mee naar huis te nemen. Vandaag moeten we dan toch een kaartje voor de metro kopen. Rob boft want zijn kaartje werkt niet en hij moet in zijn beste Frans bij het loket om een nieuwe vragen. Ondertussen is het ook licht gaan regenen. Op dinsdag is het Centre Pompidou gesloten dus schuilen voor de regen is geen optie. Dan maar wat winkeltjes in en uit. Voor Les Halles word een nieuw gebouw neergezet, maar er zijn nog wel wat winkeltjes in de kelder te vinden. In ieder geval gratis internet.
Voor de Macrons nemen we de metro naar La Fayette. Het is hier net de Bijenkorf. De Macrons zijn hier onbetaalbaar. Bijna 30 euro voor 6 stuks. Echter aan de overkant vinden we brasserie van La Fayette waar ze (iets) goedkoper zijn. Dus we nemen een doosje van 8 stuks mee voor de " oppas" thuis.
Dan hebben we nog anderhalf uur over. Toch nog even terug naar de Notre Dame waar inmiddels de sirenes en de politiebusjes druk in de ronte rijden. Geen idee wat er aan de hand is.
Op een terras tegenover de achterkant van de Notre Dame nuttigen we een crepe met banaan en nutella en een broodje onder de luifel. Inmiddels regent het ook wat harder. Daarna lopen we naar de voorkant en zien dat de rij niet al te lang is. Dus toch nog even naar binnen bij de Notre Dame. Het verbaast ons dat overal staat dat je niet mag fotograferen en dat er toch veel mensen zijn die het niet kunnen laten.
Snel terug naar het hotel om onze bagage te halen en naar Gare du Nord.
We zijn ruim op tijd voor de Thalys die ons om 17.16 uur weer naar huis brengt.
Bedankt Mitsubitshi bedankt voor deze trip. We hebben er van genoten.
En nog 5 weken en dan volgt er weer een reisverslag, maar dan vanuit New York!

• 25 Maart 2015 - 12:06

Mireille:

Hoi Rob en Manon, Jullie hebben veel gedaan. Leuk om te lezen. Ben helemaal niet jaloers.....
    Maak er nog een gezellige dag van en een goede terugreis toegewenst!

• 25 Maart 2015 - 19:47

Asja: