Day 3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Day 3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Day 3

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

30 April 2015 | Verenigde Staten, New York

Vandaag gaat Christopher met ons mee New York in. Maar eerst bakt hij pancakes bananen en walnoten. We nemen de trein van half 10 terug de stad in. Naomi heeft gisteren blaren op haar voeten gekregen dus gaan we allereerst naar het hotel voor andere schoenen en laten gelijk de bagage achter. De eerste stop is Macy's. Met de kortingkaart van Laura (vrouw van Christopher) op zak en de deze week geldende 25% op alles (uitzondering daar gelaten ) begint de dag goed. We kopen wat shirts en Elana de gewilde Nikes. We reserveren voor de lunch bij Stella 43 op de 7de etage. Ze hebben daar overheerlijke pizza's dus die bestellen we.
Dan verlaten we Macy's om buiten te genieten van het mooie weer. Een goed moment om High Line Park te gaan bekijken. Een vroegere spoorlijn, iets verhoogd gelegen, is omgebouwd tot park waar New Yorkers van kunnen genieten. Niet zoveel groen al in Central Park maar evengoed wel mooi. Er wordt nog wel veel om heen gebouwd, zodat het nog wel wat onrustig is.
Halverwege het traject, van enkele blokken lang, verlaten wij het park om naar de Chelsea market te gaan. Een overdekte markt met veel winkels en restaurants gebouwd in een oude koekjes fabriek (men zegt wel dat het gaat om de Oreo Koekjes) met alle oude onderdelen er in verwerkt. We kijken onze ogen uit.
De volgende stop is 9 / 11. Twee jaar geleden nog streng bewaakt, maar nu kun je zonder controle de watervallen bekijken. Het blijft indrukwekkend. De nieuwe toren van het WTC is af en immens groot geworden.
Via Wallstreet lopen we naar de Staten Island Ferry en nemen we afscheid van Christopher. Wij stappen op de ferry om New York van de overkant te bekijken. We zwaaien onderweg nog even naar de Statue of Liberty.
Moe maar voldaan nemen we de metro terug naar Times Square. Rob is zijn metro card kwijt en laad de card van de reis van het vliegveld op met 10 dollar (gelukkig blijkt de kaart nog op de hotel kamer te liggen). Onderweg komen we de winkel van Carlos tegen, een beroemde taarten bakker uit New York. Daar gaan we van de week vast nog even een taartje halen. Voor nu eten een broodje en halen koffie bij de Starbucks. Rob gaat met de meiden nog even Times Square op en ze komen terug met nog een paar Nikes. Maar nu Nikes die nog niet in Nederland verkrijgbaar zijn. Aldus de verkoopster bij de Footlocker. :-).