Dag 6: Van China naar Italië en dan de hoogte in - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Dag 6: Van China naar Italië en dan de hoogte in - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Dag 6: Van China naar Italië en dan de hoogte in

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

03 Mei 2015 | Verenigde Staten, New York

Een stad bezoeken is toch echt topsport. Hele dag lopen, tot 23.30 uur winkelen en dan is 's morgens vroeg opstaan toch echt wel een probleem. Dus even iets rustiger aan opstarten vandaag. In de hal van het hotel staat een computer en printer en we trekken de stoute schoenen aan. Rob boekt de tickets bij Rockefeller centre en print ze gelijk. Mooi, nu kunnen we rustig onze dag beginnen. We hoeven er pas uiterlijk om 7 uur vanavond te zijn. Dan kunnen we van de ondergaande zon gaan genieten.
De dag begint met een wandeling naar het Empire State Building.
Onderweg weten we Naomi over te halen om ook een paar gympen te kopen. Dus hup de Footlocker in. Ze koopt NB in haar favoriete kleur blauw/groen.
Volgende stop is dan Empire State Building. We lopen de hal in en kijken onze ogen uit. Leuk dat we er gisteravond nog een film over gezien hebben. We houden het bij de hal en lopen naar de overkant. Want Amerika zonder McDonald's is toch ondenkbaar. Dus allemaal een ijsje en even bijkomen. Naomi wisselt snel haar schoenen en rent voortaan hard NY door.
Op loop afstand ligt de prachtige Library van New York. Met de audio tour laten we ons er door heen leiden. Beetje verkeerd gepland, want het is vandaag zondag en veel zalen zijn gesloten terwijl de tour er wel over verteld. Weer een reden om ooit weer eens terug te komen naar NY. Vele schrijvers hebben hier hun onderzoek gedaan. En ook Winnie de Pooh heeft een plekje. Op de kinderafdeling staan de knuffels (met uitzondering van kleine kangoeroe Roe, want die is onderweg kwijt geraakt) waar het verhaal van Winnie de Pooh op is gebaseerd. Na anderhalf uur hebben we de in- en outs wel gezien. Als dank voor het aangenaam verpozen doneren we geld aan de bibliotheek.
We verplaatsen ons met de stadsbus naar China town. Uit de reisgids halen we het adres van een bakker en kiezen daar enkele broodjes uit voor de late lunch. Ze zijn echter zo lekker dat we besluiten nog een rondje te doen. Via een parallel weg lopen via Little Italy weer terug. Hier zitten de terrasjes al overvol. Wellicht een goede optie voor morgen, als Rob zijn verjaardag viert.
De Subway is de beste optie terug uptown. Het is dan wel zondag en redelijk rustig qua verkeer, maar op de heenweg moesten een kwartier op een bus wachten. In die tijd ben je met de subway al halverwege. We gaan terug naar het hotel om iets warmere kleren aan te trekken en voor een plasstop.
Uiterlijk 19.10 uur moeten we bij het Rockefeller Centre zijn. Het is even doorstappen, maar 19.00 uur staan we voor de deur. Via de security check en de standaard foto stappen we in de lift. Het glazen plafond geeft je goed zicht hoe hard de lift gaat. Tevens wordt er een filmpje op afgespeeld. Op de 67ste etage kunnen we er uit. Prachtig is het zicht vanaf deze verdieping. Eén verdieping hoger kan je achter glas over NY uitkijken en nog een verdieping hoger sta je in de wind achter een hekje. We zoeken een plekje dat we mooi zicht hebben over de Empire State Building en het WTC gebouw. Naar mate de zonsondergang vordert wordt het steeds meer dringen geblazen. Maar na een uur, als we langzaam de lichten van NY hebben zien aangaan, houden we het wel voor gezien. De rij naar beneden is inmiddels zo lang dat we bijna net zolang moeten wachten voor de lift als voor de zonsondergang. We bekijken de genomen foto. Leuk maar voor 35 euro kopen we liever een hotdog op Rockefeller plaza.
We lopen terug naar Times Square, kopen ondertussen een zelf samengestelde frozen yoghurt ijsje dat we op de tribune van het plein op eten. Met een volle buik en blaas komen we bij het hotel terug.
Het was weer een heerlijke dag. Morgen vieren we de verjaardag van Rob. Dus eens kijken wat er dan gaat gebeuren. De weersverwachting is uitermate goed in ieder geval.

• 04 Mei 2015 - 07:51

Marianne En Co:

Ha, van harte gefeliciteerd Rob-in-New-York!
    Dat wordt vast veel fun!
    Maak er een mooie onvergetelijke dag van :-D

Groetjes van iedereen uit Lux

• 04 Mei 2015 - 17:49

Asja:

Rob van harte met je verjaardag
    De verslagen zijn erg leuk en beeldend ben benieuwd naar de foto's en als ik dit allemaal lees moet ik dus een keer naar NY
    Geniet nog van de laatste dag (en)
    Lieve groet,
    Asja

• 04 Mei 2015 - 19:10

Mireille:

Eindelijk wifi... zitten een weekje in Friesland en liep wat achter op jullie reisverslag. Super leuk om te lezen. Veel plezier verder maar dat gaat wel lukken! En rob van harte gefeliciteerd!
    Groetjes Mireille