DAG 13: Schorpioen in het restaurant - Reisverslag uit Gerik, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu DAG 13: Schorpioen in het restaurant - Reisverslag uit Gerik, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

DAG 13: Schorpioen in het restaurant

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Manon

18 Augustus 2017 | Maleisië, Gerik

We zwemmen nog even in het zwembad, voordat we de taxi naar de jetty ferry nemen. Deze keer een andere film, Chinees ondertiteld. Moeten we ook thuis maar eens netflixen. De auto staat er nog aan de andere kant. Van de juffrouw mag ik zo wegrijden. Maar 5 cm ruimte voor en achter, dat lukt echt niet. Naomi en Rob duwen de andere auto een meter weg en dan lukt het wel. Het is vrijdag en de moskeeën gaan net uit, dat levert wat vertraging op, maar zodra we de stad uit zijn kunnen we doorrijden. Na 2,5 uur scheuren over een goede weg door het oerwoud (Rob moest maar 1 inhaalmanoeuvre afbreken, omdat er toch een auto om de bocht kwam…) komen we aan in ons meest luxe hotel van onze trip. We hebben een bad dat buiten staat en een wc zonder deur met uitzicht op de hele kamer. Onze kamers zijn verbonden met een dubbele tussendeur.
Manon heeft haar best gedaan om een jungletocht te boeken. Er is email contact te geweest, maar wanneer we ons melden bij de receptie is daar niets van bekend. Er is ook niets meer te regelen, omdat de tocht door zeer gevoelig en geheim terrein gaat moet het leger 3 dagen vooraf een kopie van onze paspoorten hebben….. We schrijven daarom in voor de ½ dag toer. We zwemmen voor de 2e keer deze dag in het zwembad. Naomi eet een reuze en spicy hamburger. Rob probeert het lokale specialiteiten toetje, gaat het weer niet halen in de top 10. Tijdens het eten loopt er een gigantische schorpioen over de restaurantvloer, de ober verdedigt ons met een stok en slaat hem terug de jungle in.