Dag 17: Kurangkan laju op de verkeersborden - Reisverslag uit Marang, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Dag 17: Kurangkan laju op de verkeersborden - Reisverslag uit Marang, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Dag 17: Kurangkan laju op de verkeersborden

Door: Rob en Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

22 Augustus 2017 | Maleisië, Marang

Tijdens het ontbijt zwemt er een beest van ruim 1,5 meter voorbij in de rivier. Onze ontbijtgenoten gingen uit van een krokodil, maar het blijkt een leguaan te zijn.... We pakken de spullen in en vertrekken richting Marang. En tochtje waarvan we een deel langs de kust willen rijden met rode en gele wegen op de landkaart. De richting naar Kurangkan laju staat steeds aangegeven op de verkeersborden. Dat moet wel een grote plaats zijn! We vragen ons af waar dat ligt en kunnen het niet op de kaart vinden. Elke keer wanneer we het bord zien, geven we vol gas, dan komen we er vast snel langs. Omdat het wel lang duurt en het erg vaak staat aangegeven, zoekt Naomi even op Google translate. En dan komt de slingeraap uit de mouw. Het is geen plaats, maar een verkeersbord dat “snelheid minderen” betekent…..
En dat gaan we dan ook doen op Kapas Island bij Kapas Turtle Valley. De overtocht duurt 15 minuten en uitstappen is met een trapje en een hand van een knappe knul (bron Elana), hij komt uit Brazilië en heet “G”. We maken kennis met Peter en Sylvia, de eigenaren en krijgen een gekoppelde bungalow. Daarna is het een kwestie van zwemkleren aan en hup de zee in. Het water is “hot” (vies warm) en er vallen veel mooie visjes, schelpen en een beetje koraal onder water te zien. De strandbedjes doen het daarna ook goed. Het rollende water maakt je hoofd leeg en zwaar… het duurt dan ook niet lang of onze Kurangkan is Laju naar 0….We genieten.
Het eten, Chicken Tuscany met pasta en witte portsaus, Thai massaman beef curry en de seabass filet with Thai green curry, is zeer smakelijk.
Wifi is hier op beperkte tijden beschikbaar. Dus zijn we op de hotspot van Rob aangewezen, dus even geen foto’s. Morgen staat er niets op de planning. Ontbijt is van 8 tot half 10 dus het is nog wel even vroeg op. Maar daarna kunnen we doen en laten wat we willen. De menu kaart is uitdagend genoeg om morgen gewoon hier te blijven hangen.
De meiden gaan mutsen op de kamer, wij blijven (met ons eerste glaasje wijn sinds 2,5 week) op het terras naar het onweer boven het vaste land kijken.