We are in New York ☺ - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Manon Veneman - WaarBenJij.nu We are in New York ☺ - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

We are in New York ☺

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

29 April 2015 | Verenigde Staten, New York

Ondanks de medewerking van de NS (waar zouden we zijn met de trein), die de trein van half 8 skipte en we nog een kwartier langer in de regen op het perron mochten staan, hebben we Schiphol op tijd bereikt.
Met een goed verzorgde vlucht en een zeer komische safe instruction, kwamen we om half 2 op JFK Airport aan. De landing was wat moeizaam en dat koste (of kotste) Elana haar vliegtuig eten.
De douane doen ze hier grondig en zo sta je rustig een half uur in de rij. Enfin de bagage band was al klaar en de koffers stonden er al netjes naast opgesteld. Op naar de ATM en de Airtrain. De Airtrain naar Jamaica station kost 5 dollar en voor nog wat dollars meer kan de metro naar de stad erbij.
Daarna overstappen op de metro stappen bij de halte Port Authority Station (42 th street ) uit.
Twee straten verder ligt ons hotel : Comfort Inn Times square. Het belangrijkste is natuurlijk de wifi code en dan is iedereen weer tevreden. Echter blijkt de rugzak met de tablet nog in de Airtrain te staan. Maar we zijn rijk uitgerust dus per mobiel sturen we een mail naar Lost and Found. Volgens neef Christopher zijn ze in New York goed in het terug vinden van spullen en het feit dat het in de airport area was geeft ons nog wat hoop.
We wandelen om half 6, een beetje moe, naar Times Square. Even aantikken en dan gauw een burger scoren. De meiden zijn moe en vallen al gauw in slaap als ze het bed raken. Ik probeer op mijn mobiel deze tekst te typen en dat is niet echt comfortabel.
Morgen gaan we op voor het ontbijt. Daarna met Baja bikes op de fiets door de stad fietsen. Altijd een leuke ervaring. Rond half 6 hebben we met neef Christopher afgesproken in het Grand Central Station bij de grote klok. Dan gaan we bij hem thuis een hapje eten.

• 29 April 2015 - 11:10

Bas En Eelco :

Door al mijn achillespeesperikelen was het ons ontschoten dat jullie ook alweer op pad zouden gaan. Heel veel plezier daar, doe vooral dingen die je thuis niet kan (waarbij het kwijtraken van een tablet wel een wat rigoureuze manier is om dat te bereiken) en geniet van elkaar! En dat typen op een mobiel went wel hoor :-)

Dikke kus van
    Bas en Eelco

• 29 April 2015 - 15:53

Asja:

Geniet van de mooie ervaring
    Kus asja