Day 2 in New York - Reisverslag uit Fairfield, Verenigde Staten van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Day 2 in New York - Reisverslag uit Fairfield, Verenigde Staten van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Day 2 in New York

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

29 April 2015 | Verenigde Staten, Fairfield

We hebben alle tijdstippen vannacht gezien. Zo voelt het althans. Uiteindelijk is het 6 uur als we alle 4 wakker zijn. Er wordt er onmiddellijk weer naar mobiels gegrepen om met de andere kant van de wereld te praten. We starten met het ontbijt. De meiden maken wafels en er is genoeg om de buik voorlopig mee te vullen. Ruim op tijd gaan we op stap naar de metro voor 7 - day's metrocards. Met wat geklungel en met wat hulp van een vriendelijke meneer (die een dollar nodig had voor de metro) lukt het ons om 4 kaartjes te kopen. We nemen de blauwe A lijn uptown om bij 103th street uit te stappen. Echter wordt dat station hard voorbij gereden. Toen ook het volgende station in een flits aan ons voorbij ging, bleek dat we in de express metro zaten. Dus hup eruit en nu de gewone metro terug. Hier langs het Central Park is het heerlijk rustig. We lopen maar de YMCA en ontmoeten daar meer Nederlanders voor de fietstocht. Ferry leidt ons rond in het Park en laat ons de mooie plekjes zien. Ook is er een Amerikaanse gids mee, hij woont al zijn hele leven in NY.
We zien onder andere de Bethesda fontein, Alice in Wonderland en de big Hill.
Na de fietstocht zetten we onze weg voort naar Broadway voor een bagel. De keuze is reuze dus het duurt even voordat we een keuze hebben gemaakt. Via de Subway komen we aan bij Century 21. Hier zouden we onze grote slag kunnen slaan met koopjes van merk kleding. Rob kiest ervoor om in het zonnetje te blijven zitten (dat kan nu we zonnebrand factor 50 hebben gekocht). Elana haalt heel wat kleding stukken uit het rek om vervolgens een half uur in de fittingroom te blijven. Er gaan toch maar 3 kledingstukken mee naar huis.
In het hotel zoeken we de spullen bij elkaar die we nodig hebben voor onze logeerpartij bij mijn neef Christopher. Het past bijna in 1 koffer en dus nemen we nog een rugzak mee. Het station is aan het eind van onze straat maar wel een paar blokken verder. Naomi heeft de blaren al op haar hielen zodra we enkele meters hebben gelopen. Dat wordt dus nog wel even
doorbijten. In het Central Station hebben we met Christopher afgesproken. Het Venemanen formaat maakt het makkelijk. We wachten nog even op Laura maar zij heeft een uitgelopen vergadering en weet niet of ze het redt. In "de kelder " vertrekt de trein naar New Haven. In de 70 minuten die de treinreis duurt hebben we genoeg tijd om bij te praten (en sommige slapen). Bij aankomst blijkt Laura toch de trein te hebben gehaald). In Fairfield rijden we nog een rondje naar de golfclub waar neef lief 2 jaar geleden is getrouwd. Het is er nog steeds prachtig. De sneeuw is nog maar net weg. Dankzij de regenbuien zien we nog veel kleuren.
Laura staat in de keuken het diner voor te bereiden. De hond is blij dat er weer even aandacht te krijgen. Dan is het om half 11 toch alweer slaaptijd.
Morgen ontbijten we hier en gaan dan met de pas van Laura winkelen in Macy's. Daarna wellicht High Lane Park en 9/11.
Toelichting bij de foto's:
* het gebouw met de 2 torens : rechts woont Lady Gaga en links de bovenste 3 etages zijn van Michael Doublé (geen idee hoe je het schrijft)

• 30 April 2015 - 10:20

Eelco :

Arme Rob, winkelen, winkelen, winkelen ;-)