Day 4: Let's go Mets! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Day 4: Let's go Mets! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Day 4: Let's go Mets!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Mei 2015 | Verenigde Staten, New York

Voor vandaag staan Battery Park, Statue of Liberty, Ellis Island en een potje honkbal van de Mets op het programma. Naomi zoekt de metro naar Battery Park uit en zo zijn we in een mum van tijd bij de halte Southwest ferry. We kopen een ticket voor de Statue of Liberty en Ellis Island. Voordat we de boot op mogen moeten we eerst door de security heen. Riemen af, jassen uit en door de detector heen. Wat een gedoe voor een boottocht. Terwijl je bij 9/11 tegenwoordig gewoon door kunt lopen. Enfin we mogen zonder problemen mee. We doen de audio tour, helaas niet in het Nederlands, en genieten van het zonnetje dat af en toe doorkomt. In de giftshop verkleed Elana zich nog even als the Statue of Liberty en dan vertrekt de boor naar Ellis eiland. Een prachtig gebouw waar ooit 12 miljoen migranten aankwamen om een nieuw leven te beginnen. Dat ging echter niet zomaar. Je werd medisch getest en je moest 25 dollar op zak hebben (toen al heel veel geld). We starten met een film over de afhandeling van de immigratie. Een Ranger vertelt een leuk verhaal waar wij niets van kunnen verstaan. Maar er wordt om gelachen . Als hij vraagt of er nog vragen zijn en ik vraag of hij iets langzamer kan praten, blijken er nog meer mensen zijn verhaal niet hebben kunnen volgen. Lag dus niet aan ons. Na de film starten we de audio tour. Erg interessant om te horen hoe het er destijds aan toe ging. Rond half 4 nemen we de boot terug. Nog even door Battery Park heen, maar het wordt opgeknapt dus het is nogal rommelig.
We pakken de metro naar het hotel en verzamelen warme kleren voor de match van de Mets. Metro 7 (begin van "onze" straat) brengt ons naar het Citi field Station (naast Flushing Meadow). De wedstrijd begint om 19.10 uur (gekke tijd trouwens) maar rond 18.00 uur is het er gezellig druk. We gaan naar binnen, krijgen weer een security check (maar deze x eenvoudig en the Swiss army knife komt er doorheen) en dan naar de giftshop. Elana koopt een vinger voor de match en Naomi een sleutelhanger. Een gratis t-shirt hebben we al gekregen want het is vrijdag en fandag. En dat voor 13 dollar. We nemen plaats bovenin het stadium en gaan er wens goed voor zitten met een hotdog. We zitten precies in het verlengde van de uitlijnen links en kunnen alles goed volgen (tenzij er weer eens iemand bier en pinda's gaat halen. Volgens mij zijn wij 1 van de weinige mensen die de hele wedstrijd hebben gezien. De eerste inningen zijn saai, knullig zelfs. Maar dan slaan de Mets in de 4de inning een homerun en gaat het dak eraf. Lang blijft de 1-0 op het scorebord staan. Pas in de 8ste inning maken de Mets het spelletje af door nogmaals punten te scoren. De winst (4-0) is binnen. Om kwart voor tien kunnen we weer (samen met de rest van het stadion) met metro 7 terug de stad in. Veilig belanden we weer aan in het hotel.