Da 5: Relax at Brooklyn Bridge Park - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Da 5: Relax at Brooklyn Bridge Park - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Da 5: Relax at Brooklyn Bridge Park

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

02 Mei 2015 | Verenigde Staten, New York

Voor het "uitslapen" worden we gelijk gestraft: het ontbijt zaal(tje) zit helemaal vol. We vinden nog een plekje aan de bar.
De metro brengt ons naar Union Square waar er gezellige markt is. Het plein is een verzamelplaats voor vele uiteenlopende soorten mensen. We laten ons voor 5 dollar verleiden tot het kopen van een homemade appeltaart en nog wat appels voor onderweg. Rob breidt zijn bier verzameling uit met een flesje Amerikaans bier, na eerst een free beer tasting gehad te hebben. Elana kan niet voorbij de Forever 21 (hebben we die in NL ook niet?) komen zonder ook met een tas naar buiten te komen. Gelukkig heeft Naomi ook nog 2 jurkjes gevonden. Daarna reizen we af naar station City Hall, waar de houten loopbrug over de Brooklyn Bridge begint. Grappig: we zijn niet de enige vandaag. Maar het is zeker de moeite waard om naar de overkant te lopen. Daar genieten we bij de Ferry van heerlijke lemonade in de smaken lemon en blueberry/strawberry met de homemade appeltaart.
Op het grasveld doen we ons middag tukkie in de zon. Als iedereen weer een beetje bijgetankt is lopen we de pier af. Ze hebben hier een prachtig park, Brooklyn Bridge Park, gemaakt. Voor iedereen wat wils. Op pier 2 vind je een open hal met allerlei sportmogelijkheden. We kijken hoe jongelui een partijtje basketbal spelen.
Nog verder in park staan bbq's en picknick tafels. Wat een heerlijk deel van de stad. Rustiger dan in Manhattan en een prachtig uitzicht over het water en de skyline.
We vervolgen onze weg Brooklyn in en vinden mooie straatjes. Als we een supermarkt tegen komen dan slaan we nog even water en iets te snacken in. Gelukkig aan deze kant ook een Starbucks voor een welverdiende bak koffie.
De metro brengt ons weer naar Times Square waar Doutzen Kroes prijkt op de H&M billboard. Tijd om even uit te zakken op onze hotelkamer.
Rob en Naomi kijken de film Fantastic 4 dat zich afspeelt in New York (o.a. de Brooklyn Bridge en Empire State Building). Daarna gaan we nog even shoppen rond Times Square en lopen daar bekenden uit het dorp tegen het lijf. We kletsen even bij en vervolgen dan de weg naar H&M. Dan nog even de Yankees shop in en dan is het echt klaar voor vandaag.
Morgen Rockefeller Center, de bibliotheek en Empire State Building op het programma.