Dag 7: Naar de Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Dag 7: Naar de Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Dag 7: Naar de Cameron Highlands

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Manon

12 Augustus 2017 | Maleisië, Cameron Highlands

Na lekker uitgeslapen te hebben, meldden we ons voor het ontbijt. In aansluiting met het wat traditionele diner van gisteravond, was ook het ontbijt wat authentieker dan we gewend zijn. Geen jus maar rozenwater, dan maar koffie, dat bleek sterke thee (en ik was echt nuchter). Maar watermeloen en toast met jam doet het ook goed. De Toyota startte ook in 1x (heb ik in het verleden ver van huis wel anders meegemaakt…).
Terug naar Kuala Lumpur voor de Batu Caves. Aan de ene kant een tempel en aan de andere kant een grottenstelsel met een unieke flora en fauna. Vooral bijzonder is de verscheidenheid aan bijzondere spinnen in de grot. Dus vooral voor Rob een must…. Ze hebben ook de grootste staande Budha ter wereld staan. Daarachter zijn de trappen naar boven. We helpen met de verbouwing van de tempel door een baksteen naar boven te dragen (net als alle andere duizenden bezoekers overigens). Het is warm en vochtig, zwetend komen we boven. Er lopen apen los, waar Elana het goed mee kan vinden. Lunchen doen we beneden bij een Indiase toko. We begrijpen er weer eens niets van, maar eten een uitstekend hapje en het kost bijna net zoveel als we het begrijpen..
We gaan weer naar boven de trappen op. De ecologische tour door de grot is leerzaam, de 1000-poten, krekels, vleermuizen en spinnen zijn indrukwekkend. Na een uur zijn we weer beneden. Naomi en Elana laten een henna tattoo zetten op een hand. Rob mag betalen, maar blijkt 30 Ringgitcent (6 eurocent) te weinig te hebben van de prijs van totaal 70 Ringgit. De straf voor niet betalen blijkt een door Tattoo Bob te kiezen tattoo op een door hem te kiezen locatie te zetten. Rob loopt dus voorlopig niet meer in zwembroek.
De weg naar de Cameron Highlands wordt spannend gemaakt door de TomTom juffrouw (we rijden links in Maleisië). “Keep right” blijft ze roepen op de 5 baans drukke autoweg. En dan 10 meter voor de afslag “turn left”, 3x gaat het fout totdat we uiteindelijk net op tijd de afslag in scheuren. Morgen onze eigen TomTom maar eens proberen…
Het is 2,5 uur tijden, door veel trutten op de slingerweg de bergen in en veel file in de laatste 30 km doen we er 3,5 uur over. Het is donker wanneer we aankomen in het hotel, 1600 meter boven zeeniveau. Het is fris, het regent, we kennen de weg niet, hebben honger en gaan daarom in het hotel eten. Een BBQ (zonder BBQ) buffet maakt de lange autoreis weer een beetje goed. Morgen op bezoek bij de theeplantage en aardbeien plukken.

• 12 Augustus 2017 - 17:44

Barbara:

Close-up please van Rob's tattoo.....

• 12 Augustus 2017 - 23:17

Eelco :

Een BBQ buffet zonder BBQ?

• 13 Augustus 2017 - 13:49

Pietertje:

Wijzig voorkeuren -> Veiligheidsvoorkeuren , dan een paar keer OK en dan kom je op de vraag : Welke weghelft.
    Misschien handig om de TT anders in te stellen?