Dag 11: relaxen op Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Dag 11: relaxen op Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Dag 11: relaxen op Langkawi

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Manon

17 Augustus 2017 | Maleisië, Langkawi Islands

Het gillende auto alarm ging vannacht 2 uurtjes te vroeg af, maar relaxed als we zijn kunnen we dat hebben. We vertrekken op tijd richting relax (ei)land Langkawi, omdat we een eind moeten varen en nog geen ticket hebben. Er zijn 2 bruggen van Penang (Georgetown) naar het vasteland. We kiezen de kortste, die is 13,5 kilometer lang met 2x3 rijbanen. Het wordt uitgebreid genieten, want precies in het midden van de brug staan we stil: file. Er blijkt een auto in brand te staan. We doen een uur over de laatste helft, maar dan kunnen we gassen naar de ferry jetty. We worden opgewacht door allerlei ongure types op brommertjes. Net zoals andere keren blijken ze uiterst vriendelijk en behulpzaam. We worden naar de terminal geloodst en daarna naar een betaalde parkeerplaats (de auto gaat niet mee naar Langkawi). Er is geen gesteggel om fooi, fooi is sowieso niet gebruikelijk in Maleisië.
Een lekker tochtje op het water, daar hebben we zin in! We hebben echter stoelnummers gekregen?! Het blijkt een snelboot te zijn, 2 rijen van 4 vliegtuigstoelen, alleen de riemen ontbreken. Niets uitwaaien maar vol gas stuiteren op de golven. De 55 km wordt in 1,5 uur afgelegd. Net te weinig om het eind van de film te zien, Boss Baby zullen we nog even moeten Netflixen.
Het hotel is prachtig, uitzicht op zee, 2 slaapkamers en 2 badkamers, een apart zwembad voor vrouwen en een sportschool. In de sportschool mag je alleen met schoenen, niet met slippers. Het enige wat ik heb laten liggen in de auto, zijn mijn schoenen en ik het net zo'n zin…. We zwemmen in het zwembad en luieren op de ligstoelen. Het is zoals elke dag matig tot zwaar bewolkt en warm en vochtig. Met volle zon zou het niet te harden zijn.
Na een prachtig en heerlijk maal bij de chinees (buiten, met bedelende honden en katten om ons heen, maar heerlijke krokante zoet/zure kip) gaan we op zoek naar de nachtmarkt. Dat is een eindje lopen. Steeds worden we een stukje verder doorgestuurd. Uiteindelijk via Google maps vinden we de markt, net voor sluiting. We kopen vers mangosap, vers gebrande apennootjes en een aardappel-chips wokkel. Na weer een uurtje teruglopen tellen we onze blaren op ons balkon.
Morgen zwemmen en verder (voorlopig) niets doen. Wellicht dat we dan morgen ook niets te vertellen hebben.

• 17 Augustus 2017 - 12:41

Opa Bert:

Beste verre reizigers,

Hoop dat jullie vandaag de mogelijkheid hebben gehad wat uit te rusten en alle belevenissen van dit deel van jullie reis kunnen laten bezinken.

Jammer dat Manon alle foto's maakt die aan ons worden doorgestuurd, kan daar iets aan worden gedaan?

En verder, we lezen dat er een duidelijke scheiding is tussen de mannen en de vrouwen bij een aantal zaken.
    Als er nu wordt gezwommen, gaan de dames dan allen apart of is er ook nog de keus dat er ook gemengd mag worden gezwommen in het "mannen" bad?
    (Dat was in de jaren zestig het geval in het zwembad de "Liesbosch" in Utrecht!!)

Groetjes, (Opa) Bert