Dag 12: Relaxen en toch rood aanlopen - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Dag 12: Relaxen en toch rood aanlopen - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Dag 12: Relaxen en toch rood aanlopen

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

17 Augustus 2017 | Maleisië, Langkawi Islands

Het is vandaag relax dag. Daar is dit eiland voor bedoeld. Dus na ons ontbijtbuffet zijn we in onze zwemkleren gesprongen en voor de familie van Rob met een bommetje het zwembad in gedoken. De meiden hebben uitgebreid onze nieuwe waterdichte camera uitgeprobeerd. Om 3 uur zijn we het wel een beetje zat. Na geld gepind te hebben en een lunch op ons balkon met Nutella en kaas op toast, duiken we voor 60 ringgit een teksi in, richting de Panorama Langkawi Cable Car. Een kabelbaan van 2,2 kilometer en de steilste van de wereld. Natuurlijk trekt er net een wolkenpartij over, maar eigenlijk best mooi om te zien. Tevens nemen we de Hemel Brug Van Langkawi ook nog even mee. Hiervoor moeten we nog wel een hindernis nemen: een stukje traplopen op hoogte. De apen laten nog even zien hoe je vakkundig een prullenbak leegt. Zelfs een blikje wordt door de midden gebeten.
Weer beneden aangekomen bezoeken we nog 2 attracties. Een daarvan was een onbeduidend filmpje over ?, ja wat eigenlijk, saving our world? De tweede was een 4d voorstelling over T-Rex. Met een brilletje op in een karretje en deze voert je door een soort Jurassic Park. Het vult onze tijd weer even, maar dan is het echt weer tijd om naar het hotel terug te keren. Deze keer brengt de teksi ons voor 40 ringgits weer naar huis. En dat terwijl hier op het eiland sprake zou zijn van vaste prijzen en er niet op de meter wordt gereden.
Inmiddels is het alweer 8 uur en tijd om te gaan eten. In de supermarkt op de hoek vinden we een Indonesische toko. Vandaag heerlijk saté, kip, meatballs en garnalen gegeten. De bordjes waren weer geheel leeg gegeten. We sluiten af met een potje kaarten op ons balkon. Dan blijken diverse lichaamsdelen toch wat rood zijn aangelopen ondanks de gebruikte zonnebrand.
Morgen naar Belum rainforest resort voor onze eerste jungletocht.