Dag 19: dag in de auto en toch doorweekt van regen - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Dag 19: dag in de auto en toch doorweekt van regen - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Dag 19: dag in de auto en toch doorweekt van regen

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Augustus 2017 | Maleisië, Jerantut

Na het ontbijt gaan we met de speedboot over een rustig zeetje weer naar het vaste land. De auto staat er nog, we hebben een lange reisdag voor de boeg. Waar het tot nu toe altijd erg druk was, is het nu wonderbaarlijk rustig op de weg. We schieten lekker op. Eind van de middag komen we aan in Taman Negara, een van de oudste regenwouden ter wereld. Het hotel is wat gedateerd, groot maar laagbouw. Ook hier lijkt het uitgestorven. Elana is niet zo lekker vandaag, dus we besluiten een georganiseerde 4-WD avond safari te doen. Eerst eten we veilig een satetje, tenminste... Het wordt altijd anders dan je denkt. Het was niet veel maar smaakte redelijk.
Hier kan je alleen met cash betalen en de dichtstbijzijnde ATM is 1 uur rijden ver. We moeten dus even rustig aan doen met party-en
De safari vertrekt om 20.30 uur, het is niet meer zo enorm drukkend heet als overdag. De airco in onze kamer hebben we extra laag gezet zodat we na afloop lekker kunnen afkoelen en slapen. Met 11 man en een gids mogen we in de bak achterop de 4-wd. Naomi mag naast de gids op het dak zitten. We zien een vleermuis, vuurvliegjes en de de verte een vliegende eekhoorn. Dan komen er wat druppeltjes, steeds meer, totdat het hoost. In tegenstelling tot eerdere regenbuien, zijn deze druppels koud....
Naomi komt van het dak af en gebukt zitten we met z'n allen in de bak en rijden een kwartier terug, iedereen is dan tot op het ondergoed doorweekt en zit rillend te wachten op het einde van deze regenwoud experience. Gauw gaan we terug naar de hotelkamer, waar we voor vertrek de airco alvast lekker koud hadden gezet, brrrr.