Even uitrusten - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Even uitrusten - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Even uitrusten

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

28 Juli 2007 | Namibië, Windhoek

Je zult het niet geloven, maar we moeten even uitrusten. 3 nachten Etosha gaat je niet in je koude kleren zitten. Ja, het wordt kouder 's nachts, Manon heeft de thermobroek al aan, maar om half 9 's morgens begint de zon al zodanig te branden dat je wat uit wilt trekken. Hopelijk raak ik jullie in Nederland niet te veel. We zijn net uit het Etosha park. Veel wild gezien, buiten de gewonelijke Springbokken en zebra's (je struikelt er gewoon over) hebben we ook nog ruim giraffen, olifanten (soms wel met 38 stuks tegelijk), Oryx's (gemsbokken)en struisvogels (door onze dames als pluisvogels bestempeld)gezien. Een paar keer neushoorns aan de pool op onze camping: een favoriete plek op elk moment van de dag. Standaard rond 8 of 9 uur 's avonds komen er 2 of 3 neushoorns, een olifant en wat giraffen waterdrinken aan een pool die door kunstlicht wordt verlicht. Geen foto opties maar wel genieten.
Gelukkig vanmorgen (28/7)vroeg opgestaan om nog wat laatste wild te spotten: 4x hyena's en een leeuw (vrouwtje) langs de auto meelopend. Wat is de natuur toch mooi. Alleen die luipaard dat is helaas niet gelukt.
Nu zitten we in Kambaku safari lodge te genieten van de luxe van een lodge. Lekker douchen en een voor het eerst een speeltuin voor de kinderne.
Camperen op het dak van je auto is stoer en leuk, maar met de plasstops in de nacht en de kou 's avonds is niet altijd handig. Vanavond ging de braai aan, het zwembad is hier verwarmd (wellicht kunnen papa en mama nu ook zwemmen) en de kamer is zeer luxe. De meiden slapen op een open kamertje boven, klimmen met een laddertje naar boven en kijken dan zo op ons bed. Inmiddels doet Naomi een spelletje kaarten met Rob, Elana ligt voor de openhaard te slapen en ik ben aan het internetten. De reis gaat behoorlijk hard, zeker ook voor de meiden. Er is bijna geen tijd om het gedane tot je te laten komen. Daarom is het goed om even rust te nemen en dat kan in deze lodge prima. Hierna ontmoeten we nog 3 dagen het vriendinnetje (Noor) van Naomi en zal het wel weer feesten worden. Ja, maak je maar geen zorgen. Wij zijn er echt 3 weken tussen uit geweest. Naomi wil wel weer graag naar huis maar is dat ook weer vergeten zodra ze Noor ziet. Ze moet nog even 2 nachten wachten.
Foto's doen we maar even niet (het systeem is zo langzaam) maar reken maar dat er mooie plaatjes tussen zitten! Ik denk dat we pas thuis zullen beseffen wat we allemaal gezien hebben, met de foto's erbij en als de verhalen los komen.
Helaas, we gaan al bijna naar huis hoewel we dat gevoel nog lang niet hebben. We groeten hierbij iedereen en tot over en week of wat maar weer. PS: we zitten hier 2 nachten, dus tot 30 juli hebben we internet!!!!!
Kusjes en knuffels van ons!

• 28 Juli 2007 - 21:30

Pieter En Karin:

Wij zijn alweer een paar dagen thuis en genieten weer van het Hollandse weer, vandaag lekker naar het strand geweest. Ik hoop dat de komende nachten comfortabel doorgebracht kunnen worden in een bed en niet op het dak van een auto, geniet er nog van tot snel

• 29 Juli 2007 - 09:06

Eelco:

Klinkt geweldig! Leeuwen in het verwarmde zwembad en neushoorn op de braai. Of... heb ik e.e.a. verkeerd begrepen? Geniet nog de laatste dagen. Ik kom jullie niet ophalen, mot werken. Manon en ik worden buren, want ik kom bij UWV te zitten.

tot volgende week!

• 29 Juli 2007 - 11:10

Jan En Nelly:

Wat jammer dat de vakantie er voor jullie bijna opzit. Hier regent het constant dus jullie missen niks. Wij zijn aan het pakken voor de Faroer-eilanden maar daar is het ook slecht weer. Nog veel plezier en alvast een goede reis terug gewenst.

• 29 Juli 2007 - 13:19

Richard En Monique:

We hebben nu net vakantie en vetrekken over enkele dagen naar Frankrijk.
    Erg veel zin in, maar als we dit van jullie allemaal zo lezen, begint dit avontuur zeker te leven!
    Het lijkt ons een prachtige reis: alleen dat je bijna geen tijd hebt om het allemaal te bevatten is best jammer.
    Maar dat komt thuis wel weer.
    Geniet nog van de komende dagen zo met elkaar en tot horens,

Groetjes,

Ries en Miek.

• 29 Juli 2007 - 20:16

Ursula:

vanavond net terug uit frankrijk en heerlijk om de verhalen van jullie te lezen.
    geniet er nog even van.
    groetjes Ursula