Bush biken en schnitzel toe - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Bush biken en schnitzel toe - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Bush biken en schnitzel toe

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

29 Juli 2007 | Namibië, Windhoek

Nu we weer even bijgetankt hebben, lezen we de brochure van de lodge. Leuk we gaan mountainbiken in de bush. Er zitten hier toch geen leeuwen, het enige grote wild zijn 10 giraffen maar die hebben we al gezien toen we hier binnen kwamen rijden. Goed wij pakken de fietsen, rijden een rondje, wisselen nog met fietsen en rijden dan met een tandem (in zebra strepen), een kinderfiets (roze en van het meisje van de lodge bleek later)en een mountainbike door de bush naar een waterhole met uitkijktoren. Het is af en toe mul zand en veel hobbels dus de lol is er voor de kinderen snel af. Het wordt wordt een tocht van bloed zweet en tranen.... maar we zien een dik-dik hert (dus gauw een foto met fiets en hertje!). Gelukkig was de lunch patat met vissticks voor de kinderen, dat maakte een hoop goed. Daarna een duik in het verwarmde zwembad en de tranen waren ook weer verdwenen.
Paardrijden behoort hier ook tot de mogelijkheden en dat hoef je onze kinderen geen 2x te zeggen. Dus vanmiddag met Bianca het paard geborsteld en een stukje gereden. De kinderen vonden het prachtig.
Rob en Naomi doen op de tandem nog een extra fietsritje en zien aardig wat beesten: ruim 15 tot 20 gnoe's die van schrik naast hun op de fiets op hol sloegen, warthog (wrattenzwijn), dik-dik en kudu's. Een goede vangst toch!
De avond sluiten we af met een dinner op het verwarmde boventerras met schnitzel. Dan zit het er weer op. Morgen naar Aadabi bushcamp (Winterstal) om voor de laatste keer de tent op te zetten en met bushmen een tocht door de bush te maken. Ze gaan ons leren vuur te maken zonder lucifers. En dan de laatste dag nog even inkopen doen in Okahandja (wie heeft er nog houtsnijwerk nodig of lapjes Afrikaanse stof?!). We zijn er bijna, tot in Nederland.

• 30 Juli 2007 - 08:35

Bas:

Leuk om weer wat te horen en gaaf om zoveel dieren te zien. Maar ja he, die foto's. Misschien heb je nog even tijd? stuur maar per mail als het niet lukt.
    groetjes
    bas

ps heb aan tjitske jullie website doorgegeven want bij de woorden lapjes afrikaanse stof begon ze enthousiast te springen!

• 30 Juli 2007 - 09:05

Bas:

En ook ik heb een baan per 1 augustus! In Utrecht bij justitie en mag in de trein werken, zodat de reistijd beperkt wordt. Dus als jullie terugkomen zijn we allebei weer aan het werk.

• 30 Juli 2007 - 16:55

Pieter:

Kan ik ook een dikdik-hert bestellen voor op de BBQ??, O ik heb de foto gezien, de grote valt toch een beetje tegen veel plezier nog doei.

• 30 Juli 2007 - 18:24

Diny:

komen er lapjes langs fietsen dan ben ik wel geinteresseerd. doe er niet teveel moeite voor hoor!
    Fijn jullie sraks weer te zien. liefs mamma
    ik lees van Bas dat Tjitske ook geinteresseerd is dus dat wordt dan duplo!

• 31 Juli 2007 - 08:07

Tjitske Aartsen:

Wellicht ben ik te laat, maar als het nog lukt zou ik graag wat Afrikaanse lapje willen bestellen. En anders is het pech.
    Door onze eigen vakantie hebben wij niet jullie vakantie gevolgd, maar wat ik er van gezien, gelezen en gehoord heb, hebben jullie een fantastische vakantie (op de start na). Hopelijk eindigt het wat vlotter en wens jullie een goede terugreis.Groetjes van Herman en Tjitske Aartsen.

• 02 Augustus 2007 - 07:26

Brigitte En Familie:

hallo,
    Wat hebben jullie al veel gezien. We zijn wel een beetje jaloers. Stoer dat jullie met elkaar in het zand hebben gefiets. We hopen dat jullie veel plezier hebben gehad. groetjes uit oosterhout