Dag 9: Georgetown; We komen aardig op steam(boat). - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Dag 9: Georgetown; We komen aardig op steam(boat). - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Dag 9: Georgetown; We komen aardig op steam(boat).

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Manon

14 Augustus 2017 | Maleisië, George Town

Na het ontbijt besluiten we niet meer over eten te schrijven, dat doen we te vaak. Maar Maleisië is het land waar eten enorm belangrijk is, dus of dat gaat lukken…
De Cameron highlands uitkomen was op maandag geen probleem, geen files meer. Via bergweggetjes komen we op de snelweg naar Georgetown. Een lange brug brengt ons naar het eiland Penang. We rijden een rondje over het eiland voordat we onze verblijfplaats voor de komende 2 nachten gaan opzoeken. Onderweg stuitten we op een tropical fruit farm, die op het programma stond als we tijd over zouden hebben. En dat hebben we nu even. Een aardige man introduceert de farm en laat ons allerlei fruitbomen zien, ze hebben ruim 200 verschillende! Wat kennen we een hoop vruchten toch nog niet. Naomi probeert de miracle bes. Eerst een heel zure citroen proeven (brrr) dan de bes in je mond en daarna smaakt de citroen heerlijk zoet. Een miracle.
Als afronding mogen we van alles proeven, van drakenfruit tot guave en papaya en nog andere vruchten waarvan we de namen vergeten zijn. Hiervan kan je een fruitsalade maken die Rob zelfs kan waarderen. We mogen ook nog een juice naar keuze uitzoeken. Rob kiest de locale specialiteit: ananas-nootmuskaat smoothie, erg lekker.
Nog even doortuffen en dan komen we bij Rain Garden Heritage Boutique. Gisteren hebben we nog wat pittige recensies gelezen en we stellen er ons maar niet teveel van voor, hoewel het plaatje van de kamer er prachtig uitziet. Het valt gelukkig allemaal mee. Een leuk hostel in het hogere segment, zeg maar. Er zit een heerlijke tuin onder, van een restaurant, waar we een drankje drinken. Rob verkent ondertussen de buurt en vindt een steamboat restaurant. Iets wat we al vaak hebben gezien, maar nog niet geprobeerd en eigenlijk weten we ook niet wat het is... De bediening helpt ons met de uitvoering van dit diner. De pan met visbouillon komt op tafel en we krijgen kwal, zeekomkommer, vissen buikwand, inktvis, tofu en nog veel meer van die lekkere dingen. Als de 1e serie specialiteiten gekookt en en uit de pan is gevist, komt de bediening weer een handje helpen voor de 2e serie met vis- en varkensballen(tjes). De uiteindelijke bouillon is overheerlijk. Voor een schappelijke prijs een voedzame maaltijd en een prachtige ervaring.
Het is dus niet gelukt, niet over eten te schrijven....
Morgen een nieuwe poging wanneer we de stad gaan verkennen. Volgens alle reisgidsen is Penang DE culinaire hoofdstad van Zuid-Oost Azië, dus …...