Dag 24: Grafstenen, Hardrock en Riksja's in Melakk - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Dag 24: Grafstenen, Hardrock en Riksja's in Melakk - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Dag 24: Grafstenen, Hardrock en Riksja's in Melakk

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Manon

29 Augustus 2017 | Maleisië, Malakka

Rob haalt ontbijt bij de 7-11. Hij kookt eitjes in de waterkoker, heeft hij ook geleerd bij de commando's, zegt hij. Maar de meiden vragen zich af in welke survival situatie je eitjes moet koken in waterkokers….
Manon en Rob gaan sightseeingen in de oude stad. De meiden blijven mutsen op de kamer en gaan zwemmen. Het is best bijzonder om allemaal grafstenen te zien met (oud-)Nederlandse opschriften. Die Maleisiërs hebben van 1511 tot 1957 onder de plak gezeten, maar er is geen spoor van wrok of iets dergelijks te herkennen. Iedereen is ook uiterst vriendelijk en we hebben geen moment het idee dat we afgezet worden of dat er iets gestolen zal worden.
We lopen langs beide zijden van de rivier over de boulevard. Het is 13.00 uur, bloedheet, geen schaduw en de meeste tentjes zijn dicht. Ondanks dat we heel rustig lopen zijn we al snel weer, zoals altijd, drijfnat van het zweet.
We zien leguanen en krabben in de rivier en aapjes op de loopbrug-boulevard. Om 14.00 uur hebben we afgesproken bij het Hardrock Café in Melaka. De meiden kennen het concept Hard Rock Café niet, hebben ze weer wat geleerd!
Naomi eet een enorme chicken sandwich, Manon en Elana het 4-gangen dagmenu met een burger en Rob neemt een traditionele Nasi Goreng.
Manon blijft enorme last van het arm/schouder houden, maar na familie beraad besluiten we niet naar de privé kliniek aan de overkant te gaan.
Na de lunch gaan we zwemmen in het hotel en een beetje zonnen.
Tijdens de boulvard wandeling hebben we het Dutch Harbour Café gezien. Daar gaan we ‘s avonds heen. Het is een van de leukste plekjes tot nu toe, buiten op de boulevard aan het water. Manon bestelt saté en krijgt een nog rokend mini barbecuetje opgediend, 1 kooltje er in voor de show, maar een 10 voor presentatie! Naomi heeft weer een enorme burger te verstouwen, Elana iets wat ze alleen maar heet (pittig) vindt en Rob heeft een lokaal Nyonya Laksa gerecht.
Om onze laatste avond in Melaka feestelijk af te ronden gaan de meiden met de riksja terug naar het hotel. Een “frozen” riksja met veel verlichting en luide muziek. Als 2 diva's worden ze voor het hotel afgezet.
Morgen gaan we terug naar Kuala Lumpur, de auto inleveren en hopelijk is er nog tijd om wat souvenirs te kopen op de markt in Chinatown.

• 29 Augustus 2017 - 18:31

Jan En Nelly:

Wat een leuke foto met Naomi en Elana !

• 29 Augustus 2017 - 18:31

Jan En Nelly:

Wat een leuke foto met Naomi en Elana !

• 30 Augustus 2017 - 09:33

Asja:

ze zien echt as diva's uit in feestelijke riksja.
    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken, ben erg benieuwd naar de foto's en de verhalen als jullie terug zijn.
    Goede terugreis en tot gauw.
    Lieve groet, asja