Dag 3 Dubai: Shakira Shakira en Maria... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Dag 3 Dubai: Shakira Shakira en Maria... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Dag 3 Dubai: Shakira Shakira en Maria...

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 Augustus 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag een dagje zonder airco...dat wordt een aanslag op onze conditie. Ons hotel ligt in het oude gedeelte van Dubai, vlakbij de rivier de Creek. Dat betekent geen overdekte Malls met airco, maar shouks (markt) in de openlucht. Na een afscheidsduik in het zwembad lopen we naar de rivier. Daar nemen we net zo'n bootje als gisteravond. Maar nu volop in de zon. Gelukkig begint de kruidenmarkt direct aan de overkant van de rivier en zijn de straten van een dakje voorzien. Het maakt het echter niet veel minder warm. De verkopers hebben er niet minder zin in. Er wordt gevraagd of je binnen wilt komen, of je wat wilt kopen en uiteraard de vraag : Where are you from?" en "Kijken kijken en niet kopen". Wij Nederlanders zijn ook over de hele wereld bekend. En ja, we gaan inderdaad niets kopen. De meiden zijn vandaag naar eigen inzicht gekleed, want er staat geen moskee op het programma. Nou dat hebben we wel even geweten. "Shakira, Shakira" en "Maria" waren de meest geroepen benamingen voor de meiden.
Na de kruidenmarkt volgt de goudmarkt en daar vinden we nog even iets van airco. We zijn gesloopt door de hitte en keren terug naar de bootjes. Terug aan de oever waar we zijn opgestapt is de kleding souk. Hier wordt de verkooptruc nog leuker. Een verkoper heeft Elana
"te pakken". Onder genot van zijn mede collega's wordt Elana de winkel ingetrokken. Een mooi gewaad wordt aan gedaan en hij vindt het allemaal prachtig. Speciaal voor een foto geeft hij aan. Dat doen we dus. Hij is trots op zijn creatie. We hebben lol en hij is niet boos dat we niets kopen.
Bij het wachten voor de ATM (wat heeft die man voor ons veel tijd nodig) worden we door de ernaast liggende juwelier getrakteerd op een flesje water voor iedereen...en kom vooral even binnen kijken. Maar eerlijk gezegd wordt alles wel zeer vriendelijk gedaan, zonder mokken als je niets koopt.
Nog even het Dubai museum bekijken, wat een hele ondergrondse tentoonstelling heeft over het vroegere leven van Dubai. Hoewel niet echt airco is het wel wat beter vertoeven dan buiten. Na dit museum nog even op bezoek bij het koffiemuseum om de hoek. Naast DE koffiebonen malers nog heel veel andere zaken die met koffie te maken hebben. We bestellen een koffie en kunnen uit verschillende koffiezet wijzes kiezen. Wij kiezen voor de bol met water die verwarmt wordt en dan met Ethiopische koffie bonen. Het ziet er slap uit maar smaakt zeer smaakvol. De juffrouw achter de counter is blij met ons en we krijgen een zak van deze bonen mee voor thuis.
Dan op naar het hotel om de spullen te pakken. Daar zijn ze zo vriendelijk dat we nog even mogen douchen voordat ze een taxi bestellen. We wachten nu op de vlucht naar Kuala Lumpur waar we woensdag om 8.50 uur zullen landen. En dan begint ons Maleisië tour. Foto’s volgen nog.

• 08 Augustus 2017 - 18:55

Nelly:

Bedankt voor jullie mooie reisverslag!