Dag 14: Chinezen in de jungle - Reisverslag uit Gerik, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu Dag 14: Chinezen in de jungle - Reisverslag uit Gerik, Maleisië van Manon Veneman - WaarBenJij.nu

Dag 14: Chinezen in de jungle

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Manon

19 Augustus 2017 | Maleisië, Gerik

Voor ons doen vroeg opstaan vanmorgen, 7 uur. Het ontbijt is uitstekend (lekker paars drakenfruit) en precies op tijd staan we bij de jetty en stappen in de 200 pk speedboot, samen met een ander Nederlands gezin en een hele knappe gids (bron Elana).
Eerst zien we in de verte een paar apen in de boom en 2 hornbills (soort toekan). Daarna gaan we een bijzondere bloem, de rafflesia, bekijken. Een glibberige weg de heuvel op laat ons een zwart bolletje zien. De bloem bloeit na 2 jaar 7 dagen, daarna gaat de plant dood. De bloem kan wel 1 meter in doorsnee worden. 1 detail, hij bloeit nu niet... We moeten opschieten want de volgende boot met toeristen staat al te trappelen.
Volgende stop is het dorpje met oorspronkelijke bewoners. Dat spreekt ons niet erg aan. De gids laat ons zien wat er verbouwd wordt, onder andere pepers van een hele hete soort. We krijgen een druppeltje op onze vinger en proeven, het is heet. Elana wrijft met de verkeerde vinger in haar oog. Dat is foute boel, ze gilt het uit van de pijn (en een tip van Rob: mannen was je handen voor je gaat plassen als je deze pepers hebt aangeraakt…..).
Volgende stop is de jungletocht. De gids laat ons allerlei planten zien, hij blijkt een bloedzuiger onder zijn shirt te hebben, de mieren zijn enorm groot, we zien olifanten- en wild zwijn sporen en een boomstam waar een panter zijn klauwen had ingezet. Dit was een leuke belevenis.
Laatste stop is een waterval waar je kan zwemmen. Het is inderdaad heel mooi en rustig. We zwemmen er totdat er een bataljon Chinezen uit de jungle opdoemt. Alsof ze nog nooit in water zijn geweest, weg rust.
We varen terug en gaan in het zwembad zwemmen. Voor de verandering is er geen bewolking en we zijn dus allemaal een beetje verbrand.
We genieten van het buffet diner, met als enige bijzonderheid Japanese bean curd, niet lekker.
Morgen naar Kota Bharu.